29 Geg Tendencijos aukštos kokybės alyvuogių aliejaus rinkoje
Pasaulinė alyvuogių aliejaus rinka nuolat auga ir, remiantis naujausiomis pramonės ataskaitomis ir alyvuogių aliejaus tyrimais, toliau augs iki 2032 m.
Tokį augimą lėmė augantis supratimas apie alyvuogių aliejaus naudą sveikatai, Viduržemio jūros regiono mitybos populiarumas bei išaugusi tvarių ir aukštos kokybės maisto produktų paklausa.
Aukščiausios kokybės alyvuogių aliejų paklausa išaugo ypač netradicinėse rinkose, tokiose kaip JAV, Kinija ir Lotynų Amerikos šalys.
Pagrindinės elektroninės platformos teigia, kad „sąmoningų“ produktų paieškų skaitmeninėse parduotuvėse per metus padaugėjo beveik 90%.
Žemės ūkio maisto produktų sektoriuje maistas lemia išlaidas prabangos produktams, viršijančias technologijų ar kelionių sektoriuose, kurie, mūsų manymu, yra labiau linkę į šį padidėjimą.
Per paskutinius penkerius metus tendencija vartoti prabangius maisto produktus išaugo 28 procentais (Remiantis Nielseno tyrimu). Tam įtakos gali turėti tiek populiarėjanti gurmaniška mada, tiek padidėjęs domėjimasis aukštosios kokybės produktais, nes jie siejami su gerėjančia savijauta ir nauda sveikatai.
Pastaraisiais metais pastebima tendencija ir prekybos centrų lentynose. Vartotojas ima keisti tam tikras prekes į kitas, turinčias didesnę pridėtinę vertę.
Nuo 2020 m. Europos ekologiškų produktų rinka pasiekė rekordą ir išaugo 15%. Tai didžiausias augimo tempas per pastarąjį dešimtmetį. Toliau augo ir ekologiniam auginimui skirtos žemės.
Kalbant konkrečiai apie alyvuogių aliejų, matome, kaip organiniai produktai palaipsniui, bet nuolat didina savo pardavimus. Ekologiško alyvuogių aliejaus augimas pasaulyje tampa ryškiu reiškiniu, atspindinčiu platesnę sveikos mitybos, tvarumo ir pagarbos aplinkai tendenciją.
Šį augimą lėmė keli veiksniai, įskaitant didėjantį vartotojų supratimą apie ekologiškų maisto produktų naudą sveikatai, susidomėjimą aplinką tausojančia žemės ūkio praktika ir aukštos kokybės produktų, užtikrinančių puikią kulinarinę patirtį, paklausa.
Pasak ESAO (alyvuogių aliejaus studijų centro) techninės direktorės Susanos Romero, matomas vis didesnis susidomėjimas kokybe. Dalis priežasčių, dėl kurių, jos nuomone šios pasaulinės tendencijos kyla į viršų, yra štai šios:
1.Sveikatos supratimas: vartotojai ir gamintojai vis labiau suvokia naudą sveikatai, susijusią su ekologiškų produktų, įskaitant alyvuogių aliejų, vartojimu. Ekologiški produktai suvokiami kaip mažiau apdoroti, juose nėra cheminių pesticidų ir trąšų, todėl jie patrauklūs tiems, kurie nori pagerinti savo mitybą ir gyvenimo būdą. Kita vertus, alyvuogių aliejaus gamintojas tai supranta ir žino, kad jų pardavimai pagerės, jei turės galimybę parduoti ir ekologiškus produktus.
2.Aplinkos tvarumas. Vartotojai ir gamintojai vis labiau domisi tvaria žemės ūkio praktika. Ekologiškas alyvuogių aliejus gaminamas laikantis specialių metodų, kurie mažina poveikį aplinkai, skatina biologinę įvairovę, vandens išsaugojimą ir dirvožemio sveikatą. Vartotojas vis labiau suvokia šią raidą ir yra pasirengęs mokėti daugiau už šią pridėtinę vertę.
Kad alyvuogių aliejus būtų ženklinamas kaip ekologiškas, jis turi atitikti griežtus gamybos standartus, kuriuos patikrina sertifikavimo įstaigos. Šie sertifikatai užtikrina vartotojams, kad jie perka tikrai ekologišką produktą. Ženklinimas neabejotinai palengvina aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejaus diferencijavimą ir pardavimą.
Matomas laipsniškas pokytis alyvuogių aliejų rinkoje vis kylančio prabangaus segmento link, ir tai pastebima per pakuotes taip pat.
Tiek ESAO (Alyvuogių aliejaus studijų centras) apdovanojimuose, tiek magistrantūroje matome, kaip gamintojai puikiai investuoja, kad išsiskirtų prabangos ar aukščiausios kokybės įvaizdžiu.
Pastebime vis daugiau apsauginių medžiagų, novatoriškų pakuočių, prabangą žadinančio dizaino, istorijų apie prekės ženklą…ir visa tai yra pagrindinės priemonės, padedančios pranešti apie alyvuogių aliejaus kokybę, kilmę ir išskirtinumą.
Šios priemonės pritraukia vartotojus, ieškančius ne tik kokybiško produkto, bet ir aukščiausios kokybės apsipirkimo.
Remiantis naujausia „Bain & Company“ ataskaita „Luxury, Rerouting the Future“ skaičiuojama, kad prabangos rinka pirmąjį ketvirtį, palyginti su pirmaisiais trimis praėjusių metų mėnesiais, išaugo 17–19%.
Darome išvadą, kad aukštos klasės produktų paklausa nerodo silpnėjimo požymių, nepaisant ekonominio konteksto, karo Ukrainoje ir kitų įvykių neapibrėžtume.
Galiausiai tendencija vartoti prabangaus segmento alyvuogių aliejų populiarėja ne tik Europoje ir JAV. Vis labiau matomas susidomėjimas Azijoje, kuris pastaraisiais metais labai išaugo. Šis padidėjimas atspindi Azijos vartojimo modelių pokyčius, daugiau dėmesio skiriant sveikatai, kokybei ir rafinuotai gastronomijai.
* ESAO apžvalga, pagrįsta pramonės ataskaitomis ir alyvuogių aliejaus tyrimais, apie aukščiausios kokybės ir prabangos segmentus.
No Comments